Το να βάζουμε στόχους στην αρχή της νέας χρονιάς είναι κάτι σαν παράδοση. Η αλήθεια είναι ότι σύμφωνα με έρευνες ένα 27% του πληθυσμού παρουσιάζει σημάδια κακής ποιότητας ύπνου. Μήπως ήρθε η ώρα να κοιτάξουμε να βελτιώσουμε τον ύπνο μας αρχίζοντας από τον εαυτό μας; Παρακάτω σου δίνουμε έξι στόχους για να φέρεις εις πέρας έτσι ώστε να βελτιώσεις τον ύπνο σου.

Να έχεις  πρόγραμμα

Το να έχεις πρόγραμμα όσον αφορά τον ύπνο είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βελτιώσεις  τον ύπνο σου. Η ρουτίνα πρέπει να σου γίνει δεύτερη φύση, διαφορετικά  κάθε βράδυ, λίγο λίγο, θα αργείς να κοιμηθείς περισσότερο. Εάν ξέρεις πως δεν είσαι κουρασμένος από τις 9μ.μ. φυσικά δεν έχει νόημα να πέσεις στο κρεβάτι. Μπορεί να είναι δύσκολο στην αρχή αλλά σιγά σιγά το να κοιμάσαι μια συγκεκριμένη ώρα κάθε βράδυ θα αρχίσει να σου δείχνει τα πρώτα σημάδια βελτίωσης του ύπνου σου.

Μη νομίζεις πως το πρόγραμμα στον ύπνο σου είναι μόνο για καθημερινές! Ο ύπνος δεν καταλαβαίνει τι πάει να πει Σαββατοκύριακο. Κανείς δε σου λέει φυσικά να πέφτεις από τις 10.00 το βράδυ για ύπνο κάθε Σάββατο, αλλά είναι καλό να κρατάς το πρόγραμμα σου όσο το δυνατόν κοντά στις ώρες που επιλέγεις να κοιμάσαι τις καθημερινές. Όσον αφορά το πρωινό Κυριακάτικο χουζούρεμα μέχρι αργά μπορεί να είναι ωραίο αλλά κάνει τις Δευτέρες ακόμα πιο δύσκολες στον να σηκωθείς από το κρεβάτι.

Μείνε μακριά από τις οθόνες

Πόσες φορές έχεις πει στον εαυτό σου: » Σήμερα  θα πέσω για ύπνο νωρίς», όμως μια ώρα αφού έχεις ξαπλώσει σκρολάρεις ακόμα στα Social media; Το φως από το κινητό ή το τάμπλετ, καθώς και οι ειδοποιήσεις από τα μηνύματα ή τα email είναι ένας από τους βασικούς λόγους που μπορούν να χαλάσουν το ύπνο σου.

Έρευνες έχουν δείξει ότι το 58% των ανθρώπων τσεκάρουν το κινητό τους τουλάχιστον για 30 λεπτά πριν κοιμηθούν. Το 50% εξ αυτών είναι νέοι 18-24 ετών και δήλωσαν πως τσεκάρουν το κινητό τους ακόμα και στη μέση της νύχτας. Τέλος ένα ποσοστό 72% παιδιών 6-17 ετών έχουν τουλάχιστον μια ηλεκτρονική συσκευή στο δωμάτιο τους.

Το μπλε φως που εκπέμπουν οι οθόνες από όλες τις σύγχρονες συσκευές καταστέλλει την έκκριση μιας πολύ σημαντικής ουσίας που παράγει το σώμα μας και η οποία ρυθμίζει το πότε νυστάζουμε και γενικότερα τον κύκλο του ύπνου μας. Η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών πριν από τον ύπνο μας μπορεί να δημιουργήσει επίσης άγχος αλλά και επαγρύπνηση του μυαλού χωρίς λόγο. Έτσι λοιπόν καλό θα είναι να αφήνετε για τουλάχιστον 30 λεπτά πριν πάτε για ύπνο κάθε ηλεκτρονική συσκευή και αν είναι δυνατόν να μην έχετε καμία τέτοια μέσα στην κρεβατοκάμαρα σας.

Η άσκηση βοηθάει τον ύπνο

Το να κάθεσαι σε ένα γραφείο όλη μέρα, πέραν όλων των άλλων δεν θα σε βοηθήσει ούτε και στο να κοιμάσαι καλύτερα. Η ενέργεια που αποθηκεύεις πρέπει να εκτονώνεται. Η άσκηση βοηθάει τον οργανισμό μας να μένει περισσότερη ώρα στην κατάσταση του βαθύ ύπνου, πράγμα που σημαίνει ότι ξεκουραζόμαστε περισσότερο και κάνουμε ποιοτικότερο ύπνο.

Αυτά όλα φυσικά δε σημαίνουν απαραίτητα ότι πρέπει να πηγαίνεις γυμναστήριο δυο ώρες κάθε μέρα. Μπορείς απλά να πας τα παιδιά στο σχολείο με τα πόδια ή να πας με το ποδήλατο στη δουλειά αντί να πάρεις αυτοκίνητο ή απλά να κάνεις μια απογευματινή βόλτα.

Κοιμήσου έξυπνα

Λίγο πολύ όλοι μας έχει τύχει να κλείσουμε τα μάτια μας για λίγο και ξυπνήσαμε μια ώρα μετά πιασμένοι παντού. Πολύ πιθανό το ίδιο βράδυ να δυσκολευτήκαμε και να κοιμηθούμε.

Παρόλα αυτά εάν γίνει σωστά, ο σύντομος ύπνος μπορεί να γίνει σύμμαχος ενέργειας και αποδοτικότητας καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Όσοι δουλεύουν σε βάρδιες μπορεί να αντιμετωπίσουν πρόβλημα με την ρουτίνα ύπνου τους, έτσι τα σύντομα διαστήματα ξεκούρασης είναι ζωτικής σημασίας. 20- 30 λεπτά κάθε απόγευμα είναι αρκετά ώστε να μας δώσουν την απαραίτητη ενέργεια και ώθηση που χρειαζόμαστε ώστε να συνεχίσουμε τη μέρα μας.

Ασκήσεις χαλάρωσης

Κάνοντας συγκεκριμένες ασκήσεις ηρεμίας, μπορείς στην ουσία να ξεγελάσεις το σώμα σου να μπει σε μία κατάσταση χαλάρωσης και ηρεμίας. Βαθιές αναπνοές, χαλαρωτική μουσική από ήχους όπως της βροχής που πέφτει, μπορούν να αδειάσουν το μυαλό αλλά και να χαλαρώσουν το κορμί σου πριν τον ύπνο.

Όλες αυτές οι ασκήσεις αποσυμφορίζουν την ένταση και βοηθούν στο να εστιάσεις στην στιγμή και διώχνουν αγχωτικές σκέψεις για υποχρεώσεις της καθημερινότητας κλπ. Κάνοντας συχνά και σωστά αυτές τις ασκήσεις θα δώσεις στο σώμα και στο μυαλό σου την δυνατότητα να ξεφύγει και να χαλαρώσει έτσι ώστε να έλθει ο ύπνος πιο αβίαστα.

Δημιούργησε ιδανικές συνθήκες άνεσης

Όλα τα παραπάνω που αναφέραμε είναι πολύ σημαντικά. Το πιο σημαντικό όμως είναι να έχεις ένα αναπαυτικό στρώμα. Είναι λογικό να μην μπορείς να ξεκουραστείς εάν το στρώμα σου είναι παλιό ή γεμάτο λακκούβες. Το στρώμα μας θα πρέπει να μας ξεκουράζει και να μας βολεύει.

Εάν δεν είσαι σίγουρος ποιο στρώμα να διαλέξεις ρίξε μια ματιά στα στρώματα μας και διάλεξε εκείνο που σου ταιριάζει σύμφωνα με τις ανάγκες σου.